L’associació Domenys Dempeus, amb la col·laboració del Grup Ecologista del Vendrell i Baix Penedès (GEVEN) i l’Ajuntament de Sant Jaume dels Domenys, organitza una activitat descoberta ambiental al voltant dels rapinyaires nocturns i la seva fauna local. La cita tindrà lloc el dissabte 17 d’octubre, a les 18:30h, establint la Plaça de l’Església de Sant Jaume com a punt de trobada i sortida.
La proposta consisteix en un itinerari guiat d'uns 2 quilòmetres i una durada aproximada de 2 hores que discorrerà pel recorregut Sant Jaume – Masia Campau – El Polinari – Sant Jaume. Durant la passejada, els participants podran conèixer el projecte d'instal·lació de caixes-niu a diferents punts del municipi, aprendre a identificar les aus nocturnes del territori i descobrir el seu paper fonamental en l'ecosistema. Per a una millor experiència, es recomana als assistents dur calçat còmode per caminar, aigua i una llanterna, ja que la ruta es desenvoluparà durant el capvespre i la nit.
L'activitat té un preu únic de 5 € per persona, el qual inclou un pica-pica final per compartir impressions entre tots els participants en acabar el trajecte. Una oportunitat excel·lent per connectar amb la natura local i gaudir de l'entorn rural en família o entre amics.