Skip to main content
presentació en roda de premsa

Els Mossos d'Esquadra posen en marxa un nou servei de recollida de denúncies in situ al Baix Penedès per apropar l’atenció policial a la ciutadania

Els Mossos d'Esquadra posen en marxa un nou servei de recollida de denúncies in situ al Baix Penedès per apropar l’atenció policial a la ciutadania
El Consell Comarcal del Baix Penedès conjuntament amb els Mossos d'Esquadra, han presentat aquest migdia en roda de premsa un nou servei de recollida de denúncies in situ, amb l’objectiu de millorar l’atenció a la ciutadania, guanyar rapidesa en la tramitació de denúncies i evitar desplaçaments innecessaris.

Aquest nou servei permetrà millorar l’eficiència i la proximitat de l’atenció policial permetent a qualsevol ciutadà o ciutadana que hagi patit un fet delictiu adreçar-se al seu ajuntament per posar-ho en coneixement. A partir d’aquí, els Mossos d’Esquadra es posaran en contacte amb la víctima i una patrulla es desplaçarà fins al municipi per recollir la denúncia. L’objectiu és optimitzar el servei i guanyar rapidesa en la resposta, facilitant que les denúncies es puguin formalitzar sense necessitat de desplaçar-se fins a una comissaria.

La presentació ha comptat amb la presència de l’inspector en cap de l’Àrea Bàsica Policial (ABP) del Baix Penedès, Joan Mulet; el caporal Xavi Vidal, i el president del Consell Comarcal del Baix Penedès, Ramon Ferré.

Segons ha explicat l’inspector en cap Joan Mulet, aquest nou sistema s’emmarca en una estratègia més àmplia de modernització del servei, que inclou el desenvolupament d’una futura comissaria virtual. “Aquest serà el següent pas per evitar que la ciutadania s’hagi de desplaçar, especialment en casos de problemàtiques de mobilitat o distància”, ha apuntat. Totes aquestes accions busquen fer aflorar denúncies que fins ara no es feien per dificultats de desplaçament o mobilitat. 

Per la seva banda, el president del Consell Comarcal del Baix Penedès, Ramon Ferré, ha valorat molt positivament la posada en marxa d’aquest servei, que respon a una de les demandes plantejades a la Taula del Baix Penedès. “És una millora clara del servei, que el fa més proper i útil, sobretot per als municipis més petits de la comarca, que no disposen de policia local i que fins ara havien de desplaçar-se fins al Vendrell per presentar una denúncia”, ha assenyalat. Tot i reconèixer que s’ha millorat en recursos i efectius, el president del Consell Comarcal ha insistit que “encara en calen més” i ha recordat que s’està treballant en el pla estratègic dels Mossos d’Esquadra. En aquest sentit, ha reiterat la reivindicació històrica de la comarca per disposar d’una comissaria a Calafell-Cunit.

Naturalesa política
01/29/2026