QUEIXES, RECLAMACIONS I DENÚNCIES EN MATÈRIA DE CONSUM
DESCRICPIÓ:
Té per finalitat la recepció i la gestió de les queixes, reclamacions i denúncies de les persones consumidores per tal de solucionar els conflictes.
Primer, caldrà comunicar a l'establiment o empresa els fets, demanant els fulls oficials de reclamació/denúncia en el mateix establiment a fi de deixar-hi constància escrita. En cas que l'establiment no disposi de fulls oficials, no en vulgui donar o bé no sigui possible adreçar-s'hi, podeu omplir el model de Full oficial reclamació/denúncia i fer-li arribar.
Si no es rep una resposta satisfactòria, podeu presentar el full de reclamació/denúncia i còpia de la documentació relacionada a l'Oficina Comarcal d'Informació al Consumidor del Consell Comarcal del Baix Penedès.
COM REALITZAR UN TRÀMIT
En aquest apartat, us ajudem a iniciar la vostra tramitació amb el Consell Comarcal. Podeu optar entre dos sistemes: el tradicional o l'electrònic.
Si trieu la primera opció (sistema tradicional), trobareu formularis de sol·licitud redactats en programari lliure LibreOffice (el podeu descarregar gratuïtament clicant aquí). Una vegada seleccionat el formulari que us interessa, obriu-lo i empleneu-lo des del vostre ordinador (escrivint als espais amb el fons blanc).
Addicionalment, disposeu d'informació que us guiarà sobre el tràmit que hàgiu de fer. Una altra manera de fer-ho és obrir el formulari en PDF, cas en què l'haureu d'imprimir i omplir manualment. Si es tracta de formularis d'altres administracions, hi trobareu el corresponent enllaç d'accés.
Una vegada emplenat el full, signeu-lo i lliureu-lo al Registre d'entrada de documents del Consell (pl. del Centre, 5, 43700 El Vendrell). Us informem que el Consell Comarcal del Baix Penedès és una institució adherida al conveni de registres concertats. Per tant –si us ha de resultar més còmode– us podeu adreçar a qualsevol altre Registre de l'Administració de l'Estat, de la Generalitat de Catalunya o de l'ens local que també figuri com a adherit i presentar-hi la vostra documentació. Les oficines del Baix Penedès que hi estan adherides les trobareu clicant als arxius relacionats de sota.
Per a la segona opció (tramitació electrònica), haureu de disposar de certificat digital (CATCert, DNI electrònic, FNMT, etc.) Si encara no en teniu, al mateix Consell Comarcal us el podem tramitar.
Una vegada seleccionat l'e-tràmit que us interessa, accediu-hi, empleneu-lo i trameteu-lo al Consell des del vostre ordinador mateix. Si us cal, hi podeu trobar informació addicional que us guiarà. Aquesta mena de tramitació us dona l'opció d'anar seguint l'estat en què es troba la vostra sol·licitud.
QUI HO POT DEMANAR
Qualsevol consumidor/a, és a dir, una persona que, com a destinatària final, adquireix, fa ús o gaudeix, dins el territori de Catalunya, de béns o de serveis per al seu consum o ús particular, familiar o col·lectiu, sempre que el venedor tingui caràcter empresarial o professional.
QUAN?
Durant tot l'any
DOCUMENTACIÓ NECESSÀRIA
- Full oficial de reclamació/denúncia.
- Tota la documentació que tingueu relacionada amb la queixa, reclamació i/o denúncia (factures, justificants...). En tot cas, si fos necessari adjuntar documentació, se us donarà un termini de 10 dies per fer-ho (art. 68 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques).
INICIAR EL TRÀMIT PER INTERNET
Sí
INICIAR EL TRÀMIT PRESENCIALMENT
Vegeu dades de contacte. És necessari concertar cita prèviament. No s'atendrà sense cita prèvia.
DOCUMENTS RELACIONATS
- Full oficial reclamació/denúncia castellà
- Full oficial reclamació/denúncia castellà (PDF)
- Full oficial reclamació/denúncia català
- Full oficial reclamació/denúncia català (PDF)
- Peticions a l'Oficina del Consumidor (tramitació electrònica)
- Oficines del Baix Penedès adherides al model integrat d'atenció ciutadana