Èxit de la sessió: “Reptes econòmics del BP després de la COVID 19”

La sessió es va desenvolupar en format virtual i va tenir un gran seguiment. Podeu recuperar-la clicant al següent enllaç:https://www.youtube.com/watch?v=kric4JGMrd8

210513 JornadaDilluns 24 de maig. L’Àrea de Promoció Econòmica del Consell Comarcal del Baix Penedès va organitzar el passat dia 13 de maig, una sessió econòmica de 2h de durada que tenia com a objectiu analitzar i buscar oportunitats davant dels reptes econòmics del Baix Penedès després de la pandèmia de la Covid-19. Va ser un acte innovador realitzat i emès en directe des de la seu del Consell, i amb ponents i assistents participant de forma telemàtica. 

Aquesta sessió anava dirigida principalment a càrrecs polítics, tècnics de l’administració, representants empresarials i ciutadans. En total hi van haver 85 inscrits i 60 espectadors de mitjana, xifres que demostren l’interès i la bona acollida de la jornada.

Els president del Consell Comarcal, Joan Sans, va donar el tret de sortida a la jornada amb un breu discurs en el qual va destacar la necessitat de guanyar competitivitat enfront altres territoris, i ser capaços d’adaptar-se ràpidament al nou escenari post-pandèmia. El vicepresident i conseller de turisme Jaume Casañas va assenyalar que “el futur de la comarca ha de ser el turisme, cal un model d'equilibri costa/interior, combinant el sector públic i privat com a activitat turística. No pot ser que la construcció torni a ser el motor econòmic del territori, no és sostenible”. Miguel Ángel Perín, conseller comarcal de promoció econòmica es va mostrar optimista de cara el futur destacant la implantació de l’e-commerce i el teletreball com a oportunitats pel territori conjuntament amb el desenvolupament de les TIC. Quim Nin, vicepresident primer de la Diputació de Tarragona, va remarcar el paper de la Diputació en la col.laboració publico- privada i la importància que els projectes de fons europeus arribin a les grans empreses però també a les PIME’S.

 

Durant el transcurs de la sessió,  es van repassar els diferents plans que s’estan duent a terme des del CCBP, -Quadre de Comandament del Pla Estratègic de Desenvolupament i Ocupació 2017-2022; Pla de Reactivació COVID19- i es va fer un anàlisi de la situació econòmica comarcal del període de la pandèmia de la COVID-19.

Seguidament, es van poder escoltar veus d’empreses i associacions representatives de la comarca (Applus+ IDIADA; Cellers Domenys; Castell Mas de Gimenelles; Gremi d’Hostaleria del Baix Penedès; Gremi de Constructors del Baix Penedès; PIMEC Baix Penedès; CIT; Terra i Taula; FEGP; Cambra de Comerç de Tarragona) que van permetre copsar de primera mà com han fet front als canvis organitzatius d’aquest darrer any així com les seves perspectives de futur que es contemplen. 

Conclusions de la jornada:

A nivell general, aquestes van ser les principals conclusions de la sessió:

  • Cal generar aliances i espais de col·laboració per millorar l’economia comarcal i fer-la més competitiva, aprofitant l’impuls públic de l’economia pel canvi verd i digital.

  • Es pretén impulsar els programes d’orientació pels desocupats, i millorar la formació dels professionals -posant èmfasi en diferents sectors com poden ser la construcció i l’hostaleria- És necessari orientar la FP a les necessitats de les empreses.

  • Pel que fa al turisme, es considera necessari vincular els municipis de la costa amb les potencialitats de l’interior de la comarca i crear més productes turístics. Així com també apostar per potenciar un marca vinculada a la qualitat gastronòmica.

  • Es necessita treballar més les ajudes al comerç i l’hostaleria, sectors que han patit més la crisi econòmica de la COVID-19.

  • Es destaca la importància de la indústria, que ha pogut mantenir-se tot i la crisi de la COVID-19. Cal apostar per projectes arrelats que facilitin tenir inversions.

  • Fer una aposta per les TIC, el desenvolupament de l’e-commerce en el comerç de proximitat, i el teletreball.